Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Tjohej!!! Nu är min semester slut :)

Av blessingsrehab - 19 juli 2011 09:38


Hur har ni haft det här da?

Jag får la mingla mig runt efter som.


Jag har haft en skön vecka på torpet i urskogen. Vädret har varit blandat men passat oss sniglar väldigt bra.


Mycket tacksam för att det finns möjlighet för mig att åka till tystnaden utan att betala en förmögenhet.

Vi stöttar varandra i vått och torrt jag och bästaste kompisen :)


Lite bilder på fina finnskogen i Värmland.

Vi var och klippte gräset hos en vän som bor nära lekvattnet.

Vovven liknar plötsligt en svart katt i gräset :)...

 

Det finns alltid grejer att fixa med på gamla tòrp.

 


Här stannade vi till vid en sjö en snabbis, bara för att det var så stilla och vackert.

 

Ahlgrens bilar och den nya smaken i lakrits, är ett måste i kristallskålarna när man skall skapa hehe.


Nu är tavlan nästan färdig. Sista finishen bara..Sen skall den få fortsätta till Oslo.


Och till sist men inte minst.

Sunne har en härlig Garnaffär. Den ligger på vägen till tågstationen :)..

Och med 5:- nystan så kunde man inte låta att bunkra upp till vintern.

Mjuk, härlig, lite flossat babygarn. Det blir fina virkade rutor det  


Jahap!

Idag är det snigelfart som gäller. Sonen har i alla fall hållt det snyggt så det är inget som behöver städas.

Vädret passar mig ypperligt och jag skall nog bara vara.

Imorgon är det ting som kräver bussfärd så jag får väl samla mig till det.


Blessings is back           

   

 
 
Piedra

Piedra

19 juli 2011 10:14

Härligt att du haft det så bra på torpet! Jag saknar en bästaste kompis, och jag saknar ett torp där man kan vara i tystnad. Vännen och jag gav oss ut med husvagnen, men det blev inte så lyckat - du kan läsa mer på min blogg. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

19 juli 2011 10:16

Oops, glömde ju... Vilket läckert broderi! Du är SÅ kreativ. Skulle vilja sitta med på ett litet hörn och se när du skapar för att få lite inspiration själv. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

19 juli 2011 10:42

Hej :D
Välkommen tebax
Härligt ställe..det är underbart med den tystnaden, här susar bilar förbi fönstret så här är det sällan tyst. Vackra saker du skapat.. såg detta med min film...pust..får hitta nån annan musik :O
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

19 juli 2011 11:14

Välkommen tillbaka :-)
Det ser så fint och fridfullt ut vid den där sjön.... Jag kommer kanske att åka bort först en vecka i augusti, en väninna har hyrt en stor stuga utanför Nynäs.... Men för att jag skall kunna åka så måste allt det praktiska ordnas.....

Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Simona

Simona

19 juli 2011 14:35

Mysiga bilder. Jag bodde nästan mitt i skogen som barn. Tre bebodda hus fanns där, lägdor och skog så långt ögat kunde nå å massor av vilda djur inpå husknuten.
Så skulle jag inte vilja bo idag. Det var alldeles för mörkt och ödsligt utomhus där i mitt barndomshem... Kram

http://pagottochont.blogspot.com

 
Måna

Måna

19 juli 2011 16:20

Welcome back! Härligt att sonen hållt fint, det var en fin son. Jag sitter med stukad fot så andra får hålla fint åt mig ;) Ha en skön tisdagskväll! KraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

 
Ingen bild

may-hanne

19 juli 2011 19:41

Hej igen!! Vilka fina bilder. Märkte hur skönt det var med tystnaden efter en vecka borta. kram Eva

 
optimist

optimist

20 juli 2011 16:02

Visst är det skönt på landet. Jag njuter av lugnet och tystnaden. Skulle inte ha något emot att flytta, om det skulle gå för sig. Fint att du har din kompis. Härliga bilder och så vackert du kan åstadkomma med dina händer. Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Ovido - Quiz & Flashcards