Alla inlägg den 10 juli 2011

Av blessingsrehab - 10 juli 2011 11:43


Voven och jag var ute sent i natt och det var riktigt skönt ute.

Svalt men ändå sommarvarmt..


Gårdagen gick som vanligt i slowmotion, men banne mig fick jag sytt kuddöverdragen. Jag var nog färdig vi midnatt.

Alltså det är igentligen löjligt lätt. Och går väldigt snabbt om man har en färdigsydd gardin som är kantad och smyckad.

Den skall i princip bara sys ihop..och ändå låser det sig så fruktansvärt för mig ofta.


Dock förhandlade jag med mina känslor och tankar och tog tag i det hela med lite kompromisser.


Jo, jag ställde maskinen på vardagsrumsbordet. Och tittade på tv samtidigt.

Jag har aldrig sett en enda Harry Potter film men nu i helgen har det visats två..

Hahahaha jag kände mig som barn på nytt.

Senare på en annan kanal kom en film som hette Stardust hahahaha, tror ni inte att glane på den mä. Oxå med tingel tangel och magi.

Det är egentligen ett bra budskap genom historierna. Och det goda segrar över det onda, även om några offras.


Jag tänker på vad Jesus gjorde för oss. Han lurade döden för våran skull.

Ett högt pris att betala. Men en god och älsvärd tanke för mänskligheten.


Ty så älskade Gud världen

att han utgav sin enfödde son

på det att var och en som tror på honom skall icke förgås utan ha ett evigt liv.

Joh 3:16 NY.


Här får ni glane på mina kuddöverdrag..jag har sparat minst 200 spänn på en bit tyg från loppis för en tia. 


Och ni som inte äger en maskin, det går lika bra att sy ihop för hand.

     Klicka för större bild.


Blessing önskar en fin vilodag..  





Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards