Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Ingen förändring på byggplatsen ...

Av blessingsrehab - 1 juli 2011 09:35


Allt står som i går..

Inte en enda skruv har skruvats i. Jag orkade inte helt enkelt.


Bästaste vännens dotter skulle bli hämtad från gbg och sova en natt här.

Jag just kommit hem från att ha skjutsas henne till ett tåg mot Sunne. Nu hoppas jag att hon kommer hem med körkort i handen efter dagens slut.


En intensiv vecka. Lilltösa reser till Danmark på semester med far sin i möra.

Så då kanske vi kan börja skruva i helgen när allt lugnat ner sig...:)


Nu mina vänner skall jag göra reklam för en utställning i Stockholm.

Så ni som bor där och har möjlighet att besöka Båtvarv 1 på Djurgåden, gör det.


Salon des Refuses

Ett axplock av vad som visas.

 

Men gå in på deras hemsida så kan ni läsa mera ..Klicka på länken under.

http://www.bathall1.se/


Min bästaste vän har gjort en installation som heter Nåden År och bygger på ändringarna i försäkringssystemet..Vad som händer med sjuka arbtslösa, utförsäkrade..mm.

Den är gjord på ett roligt sätt men har en mycket allvarligt budskap.

Med ett par hundra handsydda möss som representerar människan försöker hon beskriva den nuvarande regeringens hårda väg för att uppnå arbetslinjen som den enda väg,

för att komma till rätta med Sveriges sjuka och arbetslösa.

Men som istället har skapat ett utanförskap för tusentals medborgare.


Jag lägger in en Youtube film så får ni en försmak.


Jag har följ detta projekt på nära håll, och vissa ting har jag fått den äran att tillverka.

Allt är ihopklistrat och sytt med tyg, lim och återanvänt material :)

Det har varit så roligt må ni tro.


Om ni har tillfälle så ta er en tur till djurgården. Jag tror att det kostar under hundra kr att komma in.


Oki doki..Dags att ta hand om mig själv ett tag..


Det regnar hehehe  Blessings.




 
 
Gerd

Gerd

1 juli 2011 10:25

Här regnade det också i morse, men det lättar och inte fullt så varmt idag.
Luften har nog gått ur mig också, det har varit mycket dom senaste dagarna. Många besök och kontakter tagna, det sliter, men nu är mitt Hjärta hemma! Kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

1 juli 2011 10:39

Det kanske skruvar sig självt efter ett tag, he he.... Det skulle varit roligt att se den utställningen, men vet inte om jag riktigt kommer att få till det.... Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Simona

Simona

1 juli 2011 11:31

Minns att du hade en video om utanförskap med handsydda möss som representerar människan på expressbloggen som din väninna hade gjort. Den var bra.
Det är skrämmande var samhället håller på att barka eller rättare sagt så är det ju det samhället är i just nu å värre lär det bli framöver...

Kram!

http://pagottochont.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

1 juli 2011 12:23

Härligt att din kompis får vara med på utställning! Hon gör en jätteviktig insats!!! Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

1 juli 2011 14:07

Den är såå braaa den här filmen och texten så sann. Jätteroligt att hon får ställa ut. Tycker de är söta mössen :) de var nog kul att vara med på.
ta det lugnt ...och vila.
Kram

http://savebling.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards