Alla inlägg under juni 2011

Av blessingsrehab - 22 juni 2011 08:51


Varför?

Jo, jag bryr mig inte alls om vädret speciellt mycket denna sommar.

Här i karlstad har vi haft det ok varmt för mig 16-18 grader hahaha..Men ojömt väder med regn och rusk.

Och igår vände vi från ljus till mörker igen..

Knäpp, har jag alltid varit men jag ser faktiskt fram emot hösten.


Idag är jag på väg till Bilda. Sista dagen innan semester.

Handledaren kommer och hälsar på :)..Vad att göra till hösten?. Jag vill fortsätta till hösten.

Äh, jag bråkar inte, men jag håller inte käft heller. De skall inte få bolla med mig hur som helst.

Jag kan ju spela galen som Kung David gjorde när han skulle rädda situationen hehe.


Jo, och så läste jag om moderaternas förslag att skjuta på förändringar i försäkringssystemet i går.

Jag kan hjälpa till och skjuta hagel i röven på de beslutsfattande om någon ger mig en bössa!


 Jag gnällig och förbannad faktiskt.


Just nu hade jag önskat mig ett rum som det här, för att lugna ner mig lite.

Färger , tyger och kombinationer gör mig lugn igen. En fantastisk rehabilitering för en snigel.

  

Men nu har jag inte det så jag får la kanalisera genom att var lite olydig då da ;)


  

Jag skall kika in i tygaffären idag med. Men sist tyckte jag att det mesta var ganska tråkigt. Jag vill ha mera o välja på haha..


Blooggers hold on to Good things in life!


Blessings  




Av blessingsrehab - 21 juni 2011 02:14


Känd ramsa :)


Har lyckats få långa naglar igen. Men det är bara en tidsfråga innan någon bryts eftersom jag nu snart skall hoppa in i bland kartonger och annat skrymligt för att försöka få iordning i "ordningens"kaos. 


Färgern fick jag av min stortös. Och jag tycker den är läcker! :)


Jag sitter här och snart börjar det ljusna..jag kan inte sova. Trots att jag tagit medicantions..

Vägrar att lika och vrida mig ibland trassliga lakan..Och det värst av allt är att jag sitteeeeer å käkar upp en hel påse med "Go nuts whit Dumle" asgoda..

Men bare namnet säger väl ett å annat..

Man går bananas efter mera..Finns inte en smula kvar i pösen nu hehe..


I strongley rekomend detta goa godis.Vänner Ni som gillar kola ,nötter och dumle i en go blandning köp en påse hahaha.


  Det Det finns några här mitt ibland oss bloggtanter som behöver stöd och vägledning just nu.


NT-Matteus 18-20.

For where two or three are gathered together in my name, there am I in the midst of them.


Ty var två eller tre är församlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem.»


Nu skall jag göra ett nytt försök att nana kudden..Gnatti, el möra..Vi hörs Blessing  


Av blessingsrehab - 20 juni 2011 10:52


Blessings bloggers   

Av blessingsrehab - 19 juni 2011 10:22

 Den här lilla tavlan hänger i köket över dörrkarmen, på väg in till mitt sovrum.

Den har hängt med ganska länge faktiskt.

Men inte hittat sin plats förrens nu.

Ni förstår jag hade en köksklocka, som jag tror de flesta har på denna plats :),

Och den var så himlans bra. Den hördes inte.

Jag menade, tickade inte högt :)


Och det är ju bra att ha en klocka som man slänger ett öga på då och då.

Men en dag när hormoninnan i huset blev x-tra förbannad och slog igen dörra för något jag inte ens kommer ihåg, ramlade min älskade tysta klocka i gòlvet och det vart ingen ide att ringa klockdoktorn.

Utan det var bara att fixa en snabb begravning på återvinningen på andra sidan gatan :( 


Sedan dess har jag släpat hem 2 nya väggklockor och prövat.

De har båda åkt in i städskåpet under nattliga sömnsvårigheter, jag blir så stressad av en tickande terrorist som påminner mig om att tiden bara går och jag ligger där och inte kan somna..

Så då kom jag på den fina iden att sätta den lilla tavla ovanför ingången till mitt hus.

Nu är ron så mycket större och jag snarkar bättre än tidigare.


Så jag letade fram ett reseur och placerade det uppe på fläkten ,och lyckats vänja hjärnan med att det är där man skall glane om man vill veta tiden..

 


Allt är tillåtet för mig, men allt är inte nyttigt.

Allt är tillåtet för mig, men jag skall inte låta något ta makten över mig. 1 kor 6:12


Frid över er Blooggers.....Bless



Av blessingsrehab - 18 juni 2011 10:47

  Här hos mig..

Idag dag lördag är känslorna inte på topp kanske. Men det har att göra med att jag håller på att städa i mitt inre.

Att släppa ting, att avsluta relationer som inte leder till något starkare och kärare.

Dock är det bekvämt att vara i sådana förhållande.

Därför man blir inte helt ensam, och lite hjälp då och då är ju skönt att få.

Att ha och någon att prata och anförtro sig.

Men är man inte värdig att bli älskad för den man är? Och inte bara omtyckt?


Mitt hjärta är fyllt av så mycket mer..Och hädanefter vill jag bara fyllas med tillit,respekt och bekräftelse av att man duger bra efter förmåga..

Är detta en omöjlighet ??



Blessings Blooggers :) 


Av blessingsrehab - 17 juni 2011 09:47


Jag bara älskar denne mans röst...


Smyger in lite YoYo´s oxå..

 

:)

Dessa två olika tygstuvar har legat och väntat säkert 25 år på att bli YoYo´s hahaha..Tänk va roligt att spara gamla tyger. De kommer alltid till användning om man gillar tex quilt och annat sköj, där man mixar med tyger.


Bless önskar trevlig helg..Nu skall jag dra till stan..

Vilket jag inte vill.

Men a womans got to do what a womans got to do.. :)   

Av blessingsrehab - 16 juni 2011 11:51


Har nu stationerat sig i vardagsrummet. Det ligger YoYo`s över runda bordet och börja likna mest en liten syverkstad.Hehe


Det är så underbart att se kreativitet på gång. Det är terapi för mig det..


Besöket på Bilda igår var bra för mig. Det bästa är nog att min handläggare som vi lyst med lyckta och ljus, och till sist strålkastare.Hon hade äntligen hört av sig.

Nästa vecka skall vi förhoppningsvis komma överens om att jag får stanna kvar hehe..

Jag skulle nog kunna tänka mig att jobba som handledare på ett sånt här ställe som Bilda.

Men en kan ju dròmme. Just nu ligger det väldigt långt borta att gå till ett arbete var dag.

Men en kan ju dròmme.


Det finns en tygaffär alldeles brevid kursverksamheten..Hehehe tur för mig va!

Och även om jag inte skall ha någonting. Måste en ju in å glane lite.:)


Och hittade  den här lilla sötnosen.

                                      

Nästan 70 kr på nätet men i affären kostade den bara 20 kr..Vilket kap.

Nu hänger den så fint på min plommonfärgade vägg i hallen.

Jag har nästan ingenting på mina väggar. Det är väldigt sparsamt. Det beror på att min mellanson blev alldeles rörig av upphängda ting när han var liten.


Man vänjer sig till slut att inte hänga upp. Men för andra ser det kanske ut som man precis har flyttat in.

Så det är stor förändring för mig det här med. Jag är så van att det är rent på väggarna.

Så när jag nu skall hänga upp något blir det enda stor beslutsångest.

I tankarna finns det frågor som. -Vill jag leva med den här bilden eller tavlan varje dag??

Det kanske låter mäkligt. Men det har satt sina spår att leva med funktionshindrade barn.


Oki doki..Blessing i massor alla besökare. Nu skall jag mingla lite..





Av blessingsrehab - 15 juni 2011 09:22


Är på väg till Bilda.

Vaknade vid 4-tiden och hade satt i halsen. Usch jag gör det ibland. Det blir ett kaosartat uppvaknande.

Då kände jag mig pigg och tvingade mig till att somna om. Jag skulle inte upp förens vid 8..Trodde jag..Jag var så trött när klockan ringde att det kändes som jag inte sovit på hundra år..

Så typiskt att man får ny påfyllning av melantonin o annat gött när man somnar om.


Nu sitter jag i alla fall upp och värmer upp fingrarna för aktiviteter som handlar om tyger.

Vet inte vad jag skall göra idag. Vi får väl se..Tror jag tar med min YoYo hehehe.

Jag har blivit beroende   

Här har tösa tagit en bild på mina balkongblommor..Nu börjar de prunka å fint.

Oki Bye bye..Måste iväg.


Ses! Blessing på er Gaijs 

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards