Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Det går inte att sluta leka :)

Av blessingsrehab - 14 juni 2011 09:41


You-You´s e görkul sysselsättning för en insomnad hjärna hehe.


Du behöver inte tänka. Bara att sy och draihop och fästa vetja..Igår prövade jag några andra färger..

Jag vet att det är det som hindrar mig från att komma igång med stickade filten . Jag måste räkna och hålla reda på maskor..Nä, inte min melodi för stunden.


Vädret är gött och kyligt. Sola kanske kommer fram senare..

Idag är det tomt på ungar hemma..Passar en snigel utmärkt..

Jag skall göra lite mer YoYos´. Bäst att passa på innan mamsen skall ha mallen tillbaka :)


En annan sak som upptar mina sinnen nu är Barnfattidomen i Sverige.

Det gäller att hitta en balans för alla. Kanske man skulle ha en kampanj i skolan där man tar upp känsliga ämnen som konsumtion.

Kläder, smink, Iphone, kamera, datorer, spel, mm.

Vi har inte mycket pengar. Och det går knappt att spara.

Dock känner jag mig tacksam att det inte är vi som behöver gå på sopbergen för att försörja oss, som behövs i många andra länder.


Dock skulle väl våra ungar oxå må bra av att åka på läger nån vecka. Eller kunna gå på någon kurshobby på höstterminen.

Jag har själv upplevt detta nära. Då tösas vän är kommen av en familj som har två löner och bor bra.

Inte har det alltid varit lätt att hävda och försöka förklara varför vi inte har råd till mångt och mycket.


Dock tror jag att tösa kommer att klara livet och dess nyckfullhet på ett klokt sätt. Hon har lärt sig att se den andra sidan av det. Hon har fått lära sig att få spara och längta.


Men tillbaka till Politikernas race nu då? hehe

Skall bli spännande vad Reinfeldt har att säga om saken.


 

Jag har varit ung och är nu gammal, men har int sett den rättfärdige övergiven, eller hans barn gå efter bröd. Psalm 37:25.


En tröst...Blessings Blooggers :)



 
 
Gerd

Gerd

14 juni 2011 10:38

Mina barn fick ingen lyx. Vi hade det inte så fett.
Men jag är lycklig över att dom har fått det bra i livet. Deras barn i sin tur har det bra, men dom kan tyvärr kanske få känna på bistrare tider, om det blir värre ställt i vårt land.
Det man inte vet har man inte ont av, men visst tänker man....
Kram, du duktiga handarbeterska!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra (f d Snosse)

Piedra (f d Snosse)

14 juni 2011 11:00

Det är hemskt med fattigdom, men riktigt varför man pratar om barnfattigdom förstår jag inte, för det är ju föräldrarnas (brist på) inkomster man talar om. Det är klart att det drabbar barnen också, men det är ju inte deras inkomster. Nej, det är minsann inte kul för att någon att inte ha pengar så det räcker, varken för barn eller vuxna. Åh, vad det låter kul med Yo Yo:andet - jag vill också! Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Mamsi

Mamsi

14 juni 2011 11:14

Hmmm,,,kikade lite extra på dendär Yo Yo,n...
Skulle man inte kunna tillverka en sån själv?
Klippa ut önskad form ur ett plastlock från en glasslåda..t.ex? Tror jag ska pröva...hehe.
Ser kul ut...
Kram i regnet :))

http://mamsi.bloggplatsen

 
Bling

Bling

14 juni 2011 11:34

Fortsätt du med yo yo manicken
Det är tufft med ekonomin, men var tuffare när T var yngre och bodde hemma. Han har aldrig varit bortskämd med prylar, han sparade när han ville ha något. Beg. tv spel till julen mm. har jag köpt. Vi har inte råd,,är nog den mening han fått höra mest. Men så lär de sig tacksamhet..just då small det i dörrar..men idag efter mycket som hänt tar han inget för givet och kan uppskatta det som kommer till honom.
Det kommer gå bra för tösa :) men visst är det svårt ibland att förklara..skillnaderna som finns.
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Ingen bild

optimist

14 juni 2011 20:20

"Vädret är gött och kyligt", skriver du. Visst är det skönt då det inte är alldeles för varmt? Fast jag trodde att du var en soldyrkare, i vanliga fall. Jag håller med dig i det andra du skriver också, du är så klok. Din lilltös kommer att klara sig alldeles utmärkt ska du se. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Skapa flashcards