Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Jag har lekt med YoYos

Av blessingsrehab - 13 juni 2011 11:03


När mamsen var här i April så hade hon varit på symässan i Göteborg.

Då hittade hon en rolig liten plastgrej som man kunde göra fina grejer med tyg. YoYos kallas de. :)

Vi hann inte att pröva den gången.

Och det bästa var att hon glömde den hos mig hehehe..


Men i förrgår så satte jag mig och försökte klura ut hur man skulle göra..

En enkel sak. Två plattor och hål för att sy i mallen.


Så här bidde det i alla fall. Har tagit små stuvbitar för att pröva.

Jag lägger in en sida för er som kanske är intresserade.

Det är alltså lätt som en plätt. Man syr runt formen, sedan tar man av plastdelarna. Sedan drar du bara tråden försiktigt så att tyget drar ihop sig. Ungerfär som när man drar i hop en tygpåse.

På den här formen jag har, blir de ovala men det finns olika storlekar och former.

Här är länken.....  http://www.needlepointers.com/ShowArticles.aspx?NavID=1385


Jag kopiera en fin väska som någon hade gjort.

Ja det finns många förslag.


Jag har ännu ingen aning vad jag skall hitta på med dessa små "pärlor". Men visst är det roligt att pröva på.


Jag måste helt enkel skärpa mig och göra färdigt det stickade lapparna innan jag börjar på något nytt. :)


Veckans mantra för mig är att försöka LEVA TVÄRTOM mot tidigare..:) 


Och just nu står den där! Ja den förbannade disken och grinar illa mot mig SUCK!!!!!


Blessing Blooggers vi hörs och pöss.

 
 
Bling

Bling

13 juni 2011 11:56

Detta var fint, du är ju jätteduktig på att sy.
Tänk vilka manicker det finns hi hi. Här står det också disk ..uhh så tråkigt att diska. Glöm inte att ta till dej att du gör ett jättejobb med...dina handarbeten ;)
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Mikael

Mikael

13 juni 2011 12:02

Ha en toppenstart på veckan :) Kul att du är inne och kommenterar Maries/plätthäxans blogg :)

Välkommen åter, o välkommen in ni övriga :)

//Mikael

http://www.plätthäxan.se

 
Kaisa

Kaisa

13 juni 2011 14:10

Du är jätteduktig på att sy, låt diskbubblorna ge dig inspiration :-) ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Simona

Simona

13 juni 2011 16:13

Vilken fiffig ide det var med plattorna. kram!

http://pagottochont.blogspot.com

 
Gerd

Gerd

13 juni 2011 17:29

Du är fantastiskt duktig, och det är roligt att hitta sin nisch!
Kram

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra (f d Snosse)

Piedra (f d Snosse)

13 juni 2011 17:29

Åååhhh, vad fint!!! :) Så läckert det blir! Men hur fäster man se'n de där "blommorna" i tyget? Ska kolla på länken se'n. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

optimist

13 juni 2011 19:32

Det var ett ovanligt mantra, men många gånger behövligt. Men disken, ingen fara, låt den stå. Fint att hon "glömde" plastgrejen, den gör du verkligen fina saker med. Kram.

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

13 juni 2011 23:30

Oj så läckert.. De va väldans vad ni alla är duktiga på att skapa fina saker..
Dröm sött kramkram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards